Boekrecensie: Customers The Day After Tomorrow

Customers the day after tomorrow

Dit ga je lezen

Het boek van Steven van Belleghem, ‘Customers the day after tomorrow‘, neemt je mee naar een nieuwe fase in de digitale evolutie. Een fase waarin data, artificial intelligence, nieuwe interfaces en technologie worden ingezet voor de klantrelatie van de toekomst. Hoe kun je klanten beter begrijpen en de relevantie verhogen in de ‘ongrijpbare’ wereld van artificial intelligence, data, algoritmen en automatisering? En waar blijft de ‘human touch‘ in deze verregaande automatisering van digitaal klantcontact?

Van conversational naar artificial

Sinds 2010 schrijft Steven van Belleghem al over hoe bedrijven hun marketing, communicatie en klantcontact kunnen aanpassen aan de veranderende digitale wereld. Hij onderscheidt daarin 3 fasen in Customers the day after tomorrow.

  • Fase 1: vrijkomen van informatie via brede verspreiding van het internet.
  • Fase 2: mobiele technologie en nieuwe vormen van communicatie.
  • Fase 3: automatisering en artificial intelligence.

Met zijn boeken ‘The Conversation Manager‘ (2010) en ‘The Conversation Company‘ (2012) beschrijft hij de eerste fase, waarin klanten en bedrijven op een andere manier gingen communiceren. Met ‘When digital becomes human‘ (2014) beschrijft hij de overgang van fase 2 naar 3. Zijn nieuwste boek, ‘Customers the day after tomorrow‘, gaat over fase 3.

Reviews van de experts:

‘Artificiële intelligentie verbetert ons leven enorm: denk maar aan hoe je een boodschap steeds makkelijker digitaal kunt vertalen of hoe eenvoudig je een foto in een computeralbum terugvindt. In zijn visionair betoog demonstreert Steven hoe AI ook klantenervaringen en -relaties naar ongekende hoogte kan stuwen. Hij plaatst daarbij, net als Google, de klant eerst. Lezers zullen versteld staan van wat technologie voor klanten en bedrijven kan betekenen!’

— Thierry Geerts, Country Director Google België

‘AI heeft een enorme impact op de dienstverlening van bedrijven. Met concrete, werkelijkheidsgetrouwe voorbeelden en doordachte richtlijnen tont dit boek bedrijfsleiders hier het handigt mee omgaan.’

— Pieter Abbeel, Professor UC Berkely, Oprichter Gradescope, Research Scientist OpenAI

Wil je ook andere boeken van Steven van Belleghem lezen? Klik hier dan snel verder.

 

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Meer lezen?

SEO structuur op jouw website

5 tips voor een perfecte SEO structuur op jouw website!

De SEO structuur, een belangrijk maar vaak vergeten onderwerp. Een begrijpbare linkstructuur is essentieel om gevonden te worden door zoekmachines. Maar waar moet je allemaal rekening mee houden?
Elementor Pro 3.3 update

Elementor Pro 3.3: Volledige websites importeren, snellere websites en meer!

De nieuwe Elementor Pro 3.3 update is er eindelijk! Ook in deze update zijn er weer diverse handige tools toegevoegd. Daarnaast is jouw Elementor Pro website na de update een stukje sneller, wat de SEO weer ten goede komt!
Elementor formulier maken

How-to: Elementor contactformulier maken

Het Elementor contactformulier: een van de belangrijkste onderdelen om je lead tot een conversie te leiden. Binnen enkele minuten maak je al een contactformulier, zonder ook maar enige code te gebruiken. Maar welke mogelijkheden zijn er allemaal?

Herman Kingma

Geniet van marketing

Hoi! Ik ben Herman en ik help bedrijven met marketing. 

Groetjes!

Mijn favorieten
Link building
De 5 beste strategieën voor effectieve backlinks!
Elementor update 3.2 text path widget
Elementor update 3.2.0: wat is er nieuw? (widgets + pagespeed)
Categorieën

Op de hoogte blijven van nieuwe posts?

Zie ze direct in je inbox!