Tips en manieren die jouw mailinglijst laten groeien

Dit ga je lezen

Een mailinglijst laten groeien, hoe doe je dat?

Iedere Nederlander heeft toegang tot internet. Als hij of zij een beetje moeite doet tenminste. Hierdoor is het voor bedrijven zoals jij en ik makkelijker dan ooit geworden om een mailinglijst te vergroten. Veel ondernemers halen een groot deel van hun omzet binnen via de mailinglijst. In dit artikel vertel ik jou hoe jij zonder veel inspanning wekelijks jouw mailinglijst laat groeien.

Mailinglijst laten groeien

Om te beginnen: bij veel bedrijven kost het toch nog veel moeite om op de mailing lijst te komen. Naam, mailadres, telefoonnummer, woonplaats en ga zo maar door.  Alles willen ze van je weten. Makkelijk voor de marketingafdeling, maar veel werk voor de klant. En wat is jouw doel als bedrijf? Juist, de klant volledig ontzorgen en op z’n gem

ak stellen. Een mailinglijst is al compleet met een voornaam en een mailadres. Zo kun je het persoonlijk maken, en naar jouw (potentiële) klant toesturen. Wel zo makkelijk.

Hoe laat jij jouw lijst groeien?

Geef iets waardevols weg. Gratis en voor niets. Daar worden klanten blij van. Veel bedrijven geven gratis hun expertise weg. In de vorm van een E-book dat wordt toegestuurd nadat de gegevens ingevuld zijn. Dit E-book kan via een link in de mail gedownload worden. Vervolgens kun jij zien wat er allemaal met deze mail gebeurt. Wordt deze geopend? Zo ja, hoe vaak en wanneer? Allemaal belangrijk

Goede nieuwsbrieven schrijven

e informatie.

In een E-book geef je zoveel mogelijk waardevolle informatie weg. Meer dan nodig is. De strategie hierachter is dat jouw klant overweldigd is door jouw expertise. Hij of zij krijgt een goed gevoel bij de download en kan niet wachten op de volgende mail.

Krijg je veel mails van (potentiële) klanten? Zet dan een linkje naar de inschrijfpagina van jouw mailinglijst in de handtekening. Zodra klanten op deze link klikken, krijgen zij de mogelijkheid om zich in te schrijven voor de mailinglijst. Hier heb je dus een keer werk van. Vervolgens gaat het geheel automatisch, zolang jij maar blijft mailen. Zelf maak ik gebruik van MailChimp. Een gratis mailplatform welke vele functies heeft. In een volgend blog vertel ik je hier meer over.

Betalen voor meer inschrijvingen

Heb je nog geen organisch bereik? Of gaat het nog niet snel genoeg? En wil je toch jouw mailinglijst laten groeien? Adverteren is ook een mogelijkheid om meer lead te bereiken. Door een advertentie op Facebook of op Google Adwords in te stellen, kom jij bij veel mensen in het scherm. Dit zonder dat zij specifiek naar jouw content of naam zoeken. Super handig. Het nadeel hiervan is wel dat het serieus geld kost.

Om goede advertenties te runnen, is het belangrijk dat ook de follow-up goed is uitgewerkt. Hierdoor kan jouw advertentie direct rendabel worden. Stel: een lead schrijft zich in

Adverteren voor meer leden

op jouw mailinglijst. Ontvangt en leest jouw E-boek. Hij is enthousiast over jouw diensten. Maar om nou direct contact op te nemen of jouw product te bestellen? Dat gaat nog een beetje te snel. Door deze lead na drie of vier dagen een scherpe aanbieding te sturen, vergroot je de kans aanzienlijk dat hij klant wordt. Daarnaast zorg je ervoor da

t jouw advertentie rendabel wordt. Van de winst van deze verkoop kun je nieuwe advertenties runnen. Klant blij (want goedkoop), jij blij. Een echte win-win situatie.

De opt-in pagina.

Inschrijven voor een mailing gaat via een opt-in pagina. Een opt-in pagina is eigenlijk niets anders dan de pagina waar mensen de gegevens achterlaten.  Hier vullen ze de naam en het email adres in. Spannender is het niet.

Maak het vooral niet spannender. Regelmatig zie ik pagina’s voorbijkomen waar veel afleiding is. Waar bijvoorbeeld een aanbieding staat voor een ander product. Dit zorgt voor storing in het proces. Heb je de lead net overtuigd om zich in te schrijven voor de mailing, vertel je doodleuk dat er ook andere aanbiedingen zijn. Begint jouw lead weer te twijfelen! Niet doen dus. Hou het zo simpel mogelijk.

Heb je suggesties of aanvullingen voor deze blog? Laat het weten! Het is altijd leuk om van lezers te horen. Dit kan door hieronder te reageren. Maar je mag natuurlijk ook altijd een mailtje sturen naar mij. Dit kan via h.kingma9@gmail.com.

Ben je benieuwd naar mijn andere blogs? Ik schrijf bijvoorbeeld over boeken, maar ook over Social media.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Meer lezen?

SEO structuur op jouw website

5 tips voor een perfecte SEO structuur op jouw website!

De SEO structuur, een belangrijk maar vaak vergeten onderwerp. Een begrijpbare linkstructuur is essentieel om gevonden te worden door zoekmachines. Maar waar moet je allemaal rekening mee houden?
Elementor Pro 3.3 update

Elementor Pro 3.3: Volledige websites importeren, snellere websites en meer!

De nieuwe Elementor Pro 3.3 update is er eindelijk! Ook in deze update zijn er weer diverse handige tools toegevoegd. Daarnaast is jouw Elementor Pro website na de update een stukje sneller, wat de SEO weer ten goede komt!
Elementor update 3.2 text path widget

Elementor update 3.2.0: wat is er nieuw? (widgets + pagespeed)

Elementor heeft afgelopen maart de 3.2 versie uitgerold. Met deze Elementor update kun je jouw creativiteit nog meer los laten gaan! In de nieuwe update zijn er een aantal nieuwe widgets toegevoegd waardoor jouw website er nog beter uit komt te zien.

Herman Kingma

Geniet van marketing

Hoi! Ik ben Herman en ik help bedrijven met marketing. 

Groetjes!

Mijn favorieten
Link building
De 5 beste strategieën voor effectieve backlinks!
Elementor update 3.2 text path widget
Elementor update 3.2.0: wat is er nieuw? (widgets + pagespeed)
Categorieën

Op de hoogte blijven van nieuwe posts?

Zie ze direct in je inbox!